Beesett az új Suzuki fékpedálja
A What Car és az Autocar tesztelte a Suzuki Celeriót Milbrookban, és több, mint 120 km/h-s sebességről történő vészfékezésnél a fékhatás teljes megszünését tapasztalták. A Suzuki helyi képviselete azonnal reagált: felfüggesztették a forgalmazást, míg kiderül, hogy pontosan mi okozta a félelmetes jelenséget.
A milbrooki tesztpályán kontrollált dinamikai vizsgálatokat végzett a két lap szakember-gárdája a piacon bemutatkozó legújabb modelleken. Az egyik ilyen a fékhatás-vizsgálat volt, amely kisebb, bemelegítő fékezésekkel kezdődik – ezeket a Celerio simán végre is hajtotta – majd egy 80 mérföld/órás, azaz 128,8 km/h-s sebességről történő vészfékezéssel ért véget. Ez utóbbi esetben a fékpedál beesett, és semmiféle fékhatást nem tapasztaltak a tesztelők. Végül csak a motorfék és a kézifék együttes használatával tudták megállítani a száguldó kiskocsit. Ezek után a tesztet megismételték egy másik példányon is, azonos eredménnyel – azaz jó eséllyel nem egyedi esetről van szó.
A Suzuki visszakérte a tesztjárműveket, hogy kivizsgálja a fékpedál-probléma eredetét, beszüntette a forgalmazást Nagy-Britanniában és arra kéri a Celerio tulajdonosokat, hogy semmiképp ne használják az autójukat. Az eljárás maximálisan korrekt, és bár valószínű, hogy nem tesz majd jót a márka hírének az angol vásárlók körében, a komolyabb balesetek bekövetkezése megakadályozható vele. A vizsgálat elsősorban a jobbkormányos változatokra vonatkozik, de ilyenből is több ezer van az utakon, hisz Anglián kívül Írországban, Ausztáliában és Új-Zélandon is megkezdték a forgalmazást.
Magyarországon a Celerio egyelőre nem kapható, de a Suzuki Magyarország szerint az idei év második negyedében nálunk is megjelenik a kínálatban. Korábban volt alkalmunk tesztelni a típust – írásunkat itt találják.