2015.02.03. 17:51

A Ford szokás szerint a Focus modellciklusának második felére készült el az RS sportváltozattal, de úgy néz ki, megérte várni: ez tényleg minden idők legdurvább utcai Fordjának ígérkezik.

Ahogy sejteni lehetett, a Focus sportos csúcsváltozatába azt a 2,3 literes négyhengeres turbómotort építették, amelyet már a Mustangba is beépítettek, bár itt keresztben áll majd, és még erősebb. Egész pontos adatokat egyelőre nem közöltek, csak annyit, hogy 320 lóerő felett lesz a teljesítmény, de azt elárulták, hogy annyira nagy a turbómotor nyomatéka, hogy a váltót is át kellett alakítani miatta.

Ilyen hatalmas teljesítményt egy ilyen, viszonylag magas súlypontú autó első kerekein már nem lehet hatékonyan átvinni, így itt összkerék-hajtást alkalmaztak a Ford mérnökei, először a Focus RS története során. A hátsókerék-hajtás nem is akármilyen: elektronikusan vezérelt tengelykapcsolók osztják el a nyomatékot a két hátsó kerék között, és a teljes teljesítménynek akár a 70%-a a hátsó tengelyre kerülhet, ha a tapadási viszonyok ezt indokolják. Hasonlóan fejlett és komplikált hajtásrendszert az Escort Cosworth óta nem kínált a Ford – azt is csak a rali-világbajnokság korabeli szabályrendszere miatt készítették el utcai kivitelben – de ezzel alighanem véget is vethetnek a korábbi RS és ST Focusok vezethetőségét érő kritikus hangoknak: az összkerék-hajtást senki nem nevezheti szükségmegoldásnak.

A nagy teljesítményű hajtáslánchoz persze nagy teljesítményű fékek járnak, a méretes tárcsák pedig csak nagy – jelen esetben 19 hüvelykes – felnikben férnek el. Ezek is segítenek az autó megjelenését fenyegetőbbé tenni, de ehhez hozzájárul az új optikai-aerodinamikai csomag is, amely többek közt nagy első légbeömlőket és légterelőket, valamint méretes spoilert tartalmaz. Így az RS, ha nem is olyan letisztult jelenség, mint az elődei, de elég fenyegető, hogy bármit lezavarjon maga elől a belső sávból a német autópályán, ami lassabban halad.

A Ford olyan részleteket ugyan elárult, hogy 10 hangszórós Sony hangrendszer és Recaro sportülések kerülnek a harmadik Focus RS-be, viszont sok részletet – például az autó dinamikájára vonatkozó adatokat – megtartanak a március eleji élő premierre, amelyet a Genfi Autószalonon tartanak.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.