Három éve már, hogy a Delhi Autószalonon bemutattak egy furcsa indiai tanulmányt. A már-már elfeledett DC Avanti nemrég a Mumbai és Pune közti gyorsforgalmi úton tűnt fel, teljesen lematricázva. Az indiai sportautó-gyártás úttörőjéből eddig 450-et rendeltek, az első darabok leszállítását márciusra ígérik.
India nem az a szeglete ennek a bolygónak, ahol elsietik az élet dolgait. (Tökéletes olvasmány ehhez Pere Laci Karmageddonja) Bár az 1,2 milliárd lakosú ország nagyvárosai őrült iramban fejlődnek, a hazai ipar valahogy nem képes felvenni a tempót a hirtelen született belső felvevőpiac új igényeivel. Még az ország autóiparának egyik új jelképe, a DC Avanti is sokhónapos késések után kerül végre fizikailag is a piacra.
Az Avanti ötlete és formavilága az indiai dizájnpápa, Dilip Chhabria műve. A DC-alapító autóján Isten tudja, mit tesztelnek még, főleg, hogy a hajtás nagy része import. Egy kétliteres, turbós négyhengeres motort kap majd a Renaultsporttól, 260 lóerővel. Ez mind a hátsó keréknek megy. Ezen paraméterekből az látszik, hogy a sportautóforma és a teljesítmény nem lesznek tökéletes összhangban, bár a 0-100-as sprintet hat másodperc körülre ígérik. Mindez az első körre érvényes, de ugyanebbe a kaszniba később egy 396 lóerős V6-ost szerelnének, ami a Hondától jöhet.
Az Avanti ára 13 millió forint körül van. Indiában, ahol a mélyszegénység és a felső tízezer között gyakorlatilag alig létezik a közép- és felső-középosztály, különösen nehéz lesz eladni egy nem túl luxus, de nem is túl olcsó sportautót. Nem meglepő tehát, hogy az első körben készülő 500 Avanti nagy része külföldre kerül. 450-re már van vevő, a maradék ötven már csak elmegy hamar, aztán jöhet az erősebb változat.