Már tesztelik az új London taxit

2015.02.13. 11:19

Első pillantásra csak a LED-eket könnyező vetítőlencsés fényszórók alapján lehet megkülönböztetni az új, Metrocab nevű bérkocsikat a régebbiektől, egyébként ugyanolyan nagydarab, formátlan jószág, mint évtizedek óta bármelyik taxi Londonban. A Frazer Nash által fejlesztett autó azonban korszerű elektromos hajtást kapott, a megfelelő hatótáv érdekében benzinmotoros hatótáv-növeléssel.

Egyelőre csak tesztüzemről van szó, de a gyártó célja az, hogy a Metrocab válthassa le a jelenlegi, dízelmotoros flotta nagy részét Londonban. A 4,9 méter hosszú és 1,93 méter magas jármű legfontosabb előnye, hogy működhet tisztán elektromos üzemben is, ugyanis a hajtást egy 68 lóerős és 1400 Nm csúcsnyomatékú villanymotor végzi, amelyet egy 12,2 kWh-s akkumulátor táplál. Ez persze nem lenne elegendő egy egész napra, ezért egy háromhengeres, ezer köbcentis benzinmotort is beépítettek, amely szükség esetén utántölti az akkumulátort, de a gyári adatok szerint így sem fogyaszt többet 5,6 liternél 100 km-en, ami állítólag érezhető csökkenést jelent majd az üzemeltetési költségben.

Azt viszont még nem tudni, hogy a Metrocab mibe kerül majd – ahogy azt sem, hogy a taxisok mekkora támogatást remélhetnek, ha ilyen hibrid taxira váltanak – de jó eséllyel egy luxusautó árát kell majd kifizetni, erre utal legalábbis, hogy az új taxi légrugózással, klímaberendezéssel és üvegezett tetővel érkezik. Az viszont biztosan előnyként jelentkezik majd, hogy a Metrocab akkor is biztosan behajthat majd London belvárosába, ha onnan valóban kitiltják a hagyományos autókat, ahogy a tervekben szerepel. Ráadásul a város levegőjének is jót tehet, ha elkezd terjedni az új típusú taxi, mivel Londonban a levegőbe jutó koromszennyezés mintegy negyedéért a taxik a felelősek.

A londonihoz hasonló tiltásokat egyébként más európai nagyvárosokban is fontolgatnak, így még az sem lehetetlen, hogy a Metrocab nem csak a brit fővárosban csinálhat jó üzletet, bár valószínűbb, hogy ahol megtehetik, a taxisok inkább az olcsóbban beszerezhető, bár kevésbé tágas nagyszériás hibrid modellekre állnak majd át, ha a dízelmotoros járművekkel kiszorulnának a nagyvárosok központjaiból.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.