2015.02.13. 16:17

Az AMG GT-vel a Mercedes újra a sportkocsi-piac meghatározó szereplője kívánna lenni, de ehhez nem elég egy erős utcai autó. A Porsche 911-es nimbusza részben a folyamatos versenysikereknek köszönhető, így a pályán is bizonyítani kell az AMG sportkocsi ütőképességét, és ezt a Mercedesnél is tudják.

Épp ezért a Genfi Autószalonra időzítették az AMG GT3 nevű versenyautó bemutatóját, amely, ahogy a neve is mutatja, az FIA GT3 kategóriájában állhat rajthoz már az idei év során. Az előzetesként közölt vázlatok azt mutatják, hogy egy jócskán kiszélesített, jó nagy légterelőkkel ellátott változatról van szó, amelyet nyilván a megengedett súlyhatárig könnyítettek, és felszereltek mindennel, ami a versenypályán szükséges. A 4 literes, ikerturbós V8-as nem feltétlen erősebb, mint az 510 lóerős utcai csúcsváltozatban, hisz a versenyszabályok szívócső-szűkítő beépítését írják elő, de nyilván az a cél, hogy a 911-es és a többi GT3-as rivális csúcsteljesítményét elérjék, vagy meg is haladják.

Az AMG-nél persze tisztában vannak a kategória jelentette kihívással, hisz már az SLS-ből is készült versenyváltozat, ezzel együtt nem lesz könnyű labdába rugni, hisz ez az a kategória, ahol szinte minden sportkocsigyártó indít egy-egy modellt a Ferraritól és a McLarentől az Aston Martinon és a BMW-n át az Audiig.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.