Nagyobb termeléssel erősít a VW Kínában
A világ legnagyobb autópiacán növekvő kereslet kielégítése érdekében felgyorsítja termelésikapacitás-növelő beruházásainak ütemét a Volkswagen.
A Volkswagen kínai érdekeltségének vezérigazgatója, Jochem Heizmann a dpa hírügynökségnek szombaton, Pekingben adott interjúban jelentette be, hogy a konszern kínai termelési kapacitását 2019-ig évi ötmillió autóra növeli. A tervek eddig négymilliós termelési kapacitás létesítését irányozták elő 2018-ig.
Kínában az autókereslet növekedési ütemének némi lassulása várható ugyan, a Volkswagen azonban ezzel együtt is az elkövetkező öt évre a piac évi 5-8 százalékos bővülésére számít, és ezen belül is saját eladásainak az átlagot meghaladó mértékű növekedésére.
A Volkswagen eladásainak idén januári váratlan 0,7 százalékos csökkenése Kínában az egy évvel korábbihoz képest a nem elegendő termelési kapacitásra vezethető vissza – mutatott rá a vezérigazgató. "Akár többet is eladhattunk volna, ha lett volna rá kapacitásunk" – mondta. "A januári adatok kivételesnek számítanak, mert éppen új modelleket vezetünk be és még folyamatban van a kapacitásbővítés. Ahol évente 300 napon át folyik a munka, ott nem sok idő marad az új modellek gyártásához szükséges technológiai átállásra" - mondta.
A Volkswagen kínai eladásai tavaly 12,4 százalékkal 3,67 millióra emelkedtek. Az Audi eladásai ezen belül 17,7 százalékkal, a VW eladásai pedig 10 százalékkal növekedtek. Az idén januárban a kínai autópiac összességében 10 százalékos növekedést mutatott, a CAAM (China Association of Automotive Manufacturers) kínai autóipari szakmai képviseleti szervezet azonban a teljes évre 8 százalékos növekedéssel számol a tavalyi 9,9 százalék után. A kínai autópiac korábbinál lassúbb növekedési üteme azonban még így is jóval meghaladja bármely más autópiac növekedési ütemét.
Jochem Heizmann az elektromosautózás gyors ütemű terjedésére számít Kínában a különféle ösztönzőknek köszönhetően. A tisztán elektromos járművek elterjedéséhez azonban még technológiai áttörést kell elérni az akkumulátor-gyártásban – mutatott rá, mondván, hogy a Volkswagen ezért a belsőégésű és villanymotort is egyaránt alkalmazó, vegyes üzemű plug-in hibrid autók gyártására helyezi a hangsúlyt. A Volkswagen 2020-ra "hat számjegyű" mennyiségben tervez értékesíteni elektromos hajtású, többségében hibrid, kisebb részben pedig tisztán elektromos autókat Kínában.