Már nem Citroën a DS 5
A Peugeot-Citroën megújítási tervének egyik sarokköve volt az önálló luxusmárka létrehozása. Ennek egyik kezdeti lépése a meglevő modellek átcímkézése, amely a DS 5-tel veszi kezdetét.
A szokatlan arányú, ötajtós luxusmodell eddig a Citroën márka jellegzetes vonásait viselte magán, de a Genfi Autószalonon bemutatkozó új változat már a DS jelvényt viseli a dupla nyílhegy helyett. Ám mivel a Citroën jelvény a frontkiképzés egyik domináns stíluseleme volt, az autó teljes orrát átalakították, ami alapvetően változtatta meg a típus karakterét. Az orr-kialakítás valójában nem teljesen új, a Kínában kapható DS 5LS szedán megoldására emlékeztet, ami az autó orrának egyszerűbb, visszafogottabb, konzervatívabb jelleget kölcsönöz. Ugyanakkor látszik, hogy a tervezők igyekeztek érintetlenül hagyni, amit csak lehetett – a motorháztető és az autó oldalát alkotó lemezek is érintetlenül maradtak, csak a fényszórókon és az orrot alkotó nagy műanyag idomon változtattak.
Belül a kezelőfelület átalakítása tűnhet fel, az érintőképernyős rendszer 12 fizikai gombot vált ki, de emellett az elérhető funkciók köre is bővül – van például a holttér-figyelő rendszer, bár ebben az árkategóriában ez lassan már természetes. A műszaki tartalom nem változott érdemben, a DS 5 továbbra is négyhengeres turbós dízel- és benzinmotorokkal készül, amelyek az első kereket hajtják, a legerősebb változat pedig továbbra is a dízel-hibrid összkerék-hajtással és 200 lóerős össz-teljesítménnyel, ahol a hátsó kerekeket 37 lóerős villanymotor forgatja.
A jövőben várhatóan a többi DS modell is hasonló átdolgozáson esik majd át, így lassanként kialakítják az önálló márkaarculatot, ám az akár évtizedeket is igénybe vehet, hogy a vásárlók fejében különváljon a Citroën és a DS.