2015.02.17. 14:45

A hatkerekű Mercedes G osztály valószínűleg a ma elérhető legdrágább terepjáró, és most megmutatják célszerűbb, négykerekű testvérmodelljét.

A 4x42, ahogy a neve alapján is sejthető, többet nyújt, mint az eleve igen borsos áron kínált mezei G osztály. Elsősorban hasmagasságban: a portáltengelyes futómű elképesztő hasmagasságot eredményez, hisz amellett, hogy 22 hüvelykes felnikre szerelt 325/55-ös gumikon gurul a jármű, a kerekek középpontjának magasságában nincs semmilyen akadály az autó hasa alatt. Ez elképesztő terepjáró képességeket sejttet, bár kevéssé tűnik valószínűnek, hogy a tulajdonosok terepjárásra vennének ilyen autót. Már csak az 5,5 literes V8-as turbómotor jellege miatt sem: a gép 422 lóerős, amit épített úton sem egyszerű kihasználni.

Valószínűbb, hogy itt is az ár és a magasság adja majd a vonzerőt, hisz mindkettő presztízsnövelő tulajdonság. Ilyen terepjárója nem lehet akárkinek, még az Egyesült Államokban és a Közel-Keleten sem, és aligha akad olyan hely, ahol egy ilyen hegyomlás-jellegű jármű ne keltene valamiféle érzelmet, még ha ez leginkább félelem is. Az ilyen járműveknek pedig szinte mindig van fizetőképes közönsége: a hatkerekű G osztályt is elkapkodták, és valószínű, hogy a 4x42 esetén sem lesz ez másként.

A típust élőben a Genfi Autószalonon láthatjuk először, nyilván az is ott derül majd ki, hogy mibe kerül egy ilyen jármű, és hogy hányat terveznek legyártani belőle.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.