2015.02.18. 13:35

Annak ellenére, hogy a Lotus nagy megújulási tervének megvalósítására sajnálta a pénzt a tulajdonos, a meglevő típusválasztékot megpróbálják vonzóbbá és aktuálisabbá tenni. Ennek a törekvésnek az egyik eredménye az új csúcsmodell, az Evora 400.

A típusjelzésben a szám a teljesítményt jelzi: a jól ismert 3,5 literes Toyota V6-osból kompresszorral 406 lóerőt és 410 Nm csúcsnyomatékot hoztak ki, ami jól látható a gyorsulási adatokon is. A régebbi, 50 lóerővel gyengébb Evora S-nél négy tizedmásodperccel éri el hamarabb a százas tempót: 4,6 helyett 4,2 másodperc kell a mutatványhoz. A végsebesség is nőtt, 286-ról 300 km/h-ra, így az Evora 400 a számok szintjén is közelebb jutott a szupersportkocsi-kategóriához.

A felszínen nem látszik sok változás, csak az Evora elejére faragtak szögletesebb hűtőmaszkot, de állítólag módosítottak az alumínium vázszerkezeten, így 22 kilogrammal csökkentették az autó tömegét az elődjéhez képest. Ezen felül áthangolták a futóművet és új, hatékonyabb fékekkel szerelték fel a csúcs-Lotust. Belül még többet módosítottak, új a műszerfal és a középkonzol, újak az ülések, és a kovácsolt magnézium-ötvözet vázú kormánykerék is.

Azt egyelőre nehéz megmondani, hogy az Evora 400 elég lesz-e ahhoz, hogy a Lotust ismét egy lapon emlegessék a Ferrarival és a Lamborghinivel, de mindenképp jelentős lépés ebbe az irányba. Ezzel együtt egyértelmű, hogy csak átmeneti megoldás lehet, a drasztikusabb növekedéshez friss modellek kifejlesztésére lenne szükség – kérdés, hogy a tulajdonos rászánja-e magát egy ilyen lépésre, vagy a következő években is az Elise, az Exige és az Evora reszelgetésével próbál túlélni a brit sportkocsigyártó.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.