Megmutatták a legújabb a Peugeot 208-ast

2015.02.19. 12:24

A Peugeot városi modellje már három éves, így eljött a kötelező modellfrissítés ideje. A franciák persze nem estek túlzásokba: a változtatásokat nagyítóval kell keresni a 208-ason.

Ahogy ez ilyenkor szokás, a külső változtatások a könnyebben módosítható műanyag alkatrészekre korlátozódnak. Egy picit átszabták a hűtőmaszkot és a környékét, így kevésbé ugrik be a hűtőrács és a motorháztető találkozása, amitől enyhébben jelentkezik a 208-as jellegzetes bulldog-szerű karaktere. Emellett változott a lökhárítók kialakítása a ködlámpák körül – kapott az autó két kis ál-légbeömlőt – hátul pedig a lámpák grafikája változott. Az új modellen mintha egy négyujjú kezet formáznának a hátsó lámpa vörös és fehér betétei.

Mindez persze inkább csak arra jó, hogy tudat alatt érezzük az autó láttán, hogy valami nem stimmel, hisz a változtatások az autó karakterén nem módosítanak érdemben. A motorválasztékra is ugyanez igaz: itt-ott modernizáltak rajta, de érdemi változás kevés van. Ilyen, hogy az 1,6 literes, 120 lóerős benzines szívómotort lecserélték az új, 1,2 literes, háromhengeres, 110 lóerős turbómotorra. Emellett a dízel-választékot is módosították: a régi 1,4 literes 68 lóerős motort az 1,6 literes HDi 75 lóerős változata váltja, de ugyanennek a blokknak a két másik változata is tovább erősödött: a középső 92-ről 100 lóerőre, csúcsváltozat 115-ről 120 lóerőre.

Ha minden jól megy, a következő három-négy évben ebben a formában lesz kapható a 208-as. A felújított változat június közepétől készül Poyssiban és Trnavában, de már március 4-én, a Genfi Autószalonon kiállítják a felújított modellt.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.