McLaren 675 LT: könnyebb, erősebb, szebb
A McLaren tulajdonképp ugyanarról az autóról húz le újabb és újabb bőröket. A P1 sem más, mint egy nagyon erős, hibrid hajtású MP4-12C, és a 650S is ugyanennek az autónak egy korszerűbb, formásabb változata. Ennek az evolúciós megközelítésnek mégis a 675LT a legtökéletesebb példája: bár lényegében nem más, mégis minden szempontból jobbnak tűnik a 650S-nél.
Az általában irányadó motorteljesítmény nem változott nagyot, ahogy ez a típusjelzésből is kiderül: 650 helyett 675 lóerő aligha érzékelhető. Ám az LT – ami alighanem a light, azaz könnyű szó rövidítése – azt jelzi, hogy fogyókúra is volt, így lett a típus üres tömege 1230 kilogramm, száz kilóval kevesebb mint a 650S-é. Még egy kis hangolás itt-ott, tisztábbnak tűnő aerodinamika és a hosszabb hátsó túlnyúlás összességében mégis okoz némi eltérést a dinamikai adatokban, ha nem is nagyságrendit. A gyorsulás 100 km/h-ra 2,9 másodperc, ami egy tizedes csökkenés, 200 km/h-ra 7,9 másodperc, ami már fél másodperc, és a végsebesség is nőtt, 330 km/h-ra.
Az persze nem biztos, hogy sokkal több bőrt le lehet még nyúzni a McLaren sportkocsi-alapjáról, de az LT március 3-án Genfben biztosan látható lesz, és a gyártás mégindul még az idén.