2015.02.27. 07:45

A Magna-Steyr olyan autógyártó, amely időtlen idők óta nem tervezett és gyártott saját autót. Ez így azért félrevezető, hisz a cég tervez is és gyárt is, csakhogy általában bérmunkában, és nem ugyanazt az autót. A Mila Plus viszont olyan autó, amiről azt állítják, hamar el tudnák kezdeni a gyártását.

Az osztrákok Genfben bemutatkozó tanulmányautója egyébként egy egész jó fellépésű kétüléses kupé, amely az arányai alapján lehetne akár orrmotoros, akár középmotoros. Hogy pontosan melyik, azt azonban nem árulták el, csak annyit, hogy az 1,52 tonnás gépben valahol van egy háromhengeres benzinmotor, amely két villanymotorral együtt adja a hajtáshoz szükséges teljesítményt. Az alumínium vázszerkezetű kétülésest vegyes üzemmódban így akár 4,9 másodperc alatt felgyorsíthatja 100 km/h-ra, de külön megadták azt is, hogy tisztán villamos üzemben 3,6 másodperc alatt érhető el a 80 km/h álló helyzetből indulva. A teljes hatótávolság állítólag 500 km, és ebből 75 km tehető meg tisztán villamos üzemben.

Bár sok információ még hiányzik, az az érzésünk, hogy a Magna-Steyr célja valójában nem az, hogy belépjen az alacsony szén-dioxid-kibocsátású sportkocsik meglehetősen szűkös piacára. A Mila Plus inkább afféle demonstrátor, amellel az a cél, hogy a lehetséges klienseknek megmutassák, a kanadai tulajdonú osztrák cég nem csak egy bérgyártó a sok közül, de ahhoz is rendelkeznek elég tudással, hogy a semmiből tervezzenek korszerű személyautót.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.