Új biturbó V6-ost fejleszt a Hyundai
Hivatalosan még be sem mutatták az új motort, valamiféle zárt bemutatóról érkeztek a fotók. A 3342 köbcentis hathengeres várhatóan a koreaiak luxusmodelljeibe kerül majd be, az eddig használt 3,8 literes szívómotor helyére.
Bár az új motor elvileg sokkal erősebb is lehetne, a nyomaték-görbe alapján úgy néz ki, inkább arra figyeltek, hogy alacsony és közepes fordulatszámokon is jól használható legyen. Az 513 Nm-es csúcsnyomaték láthatóan elektronikusan beállítottérték, épp ezért nagyon széles tartományban, úgy 1000-től 4500-as fordulatszámig folyamatosan elérhető. A 365 lóerős teljesítménycsúcs egy ekkora, ikerturbós motorból nem sok, de ez nyilvánvalóan szándékos, hisz a blokk oldalán két nagyon kisméretű feltöltő látható, amelyek nyilván minimális késedelemmel működnek, de viszonylag kis légszállításuk miatt kisebb fordulatszámon működnek optimálisan.
Bár erre vonatkozó adatokkal egyelőre nem találkoztunk, több mint valószínű, hogy az új, változó szelepvezérlésű, 24 szelepes, közvetlen befecskendezéses hathengeres kifejlesztésének egyik oka, hogy a turbós motorral alacsonyabb fogyasztás érhető el, legalábbis papíron mindenképp. Az persze így is bizonytalan, hogy az ikerturbós hathengeres Európában felbukkan-e valamelyik Hyundai, esetleg Kia modellben – az is lehet, hogy csak Észak-Amerikában, Dél-Koreában, Kínában és a Közel-Keleten kerül be a kínálatba az új motor.