Új külsővel támad Abték brutális Audija

2015.03.01. 17:39

Az anyamodell faceliftjéhez igazodva frissítik a tavaly bemutatott RS6-R-t Abték. A visszafogottabb külsővel talán sikerül jobban becélozni az eredeti ügyfélkört, a teljesítmény viszont továbbra is brutális.

Egy Abt-csomag megjelenésében sosem tolakodó. Ez amúgy igaz a német tunerek többségére, de a kempteni műhely vállaltan a szolid megjelenés-brutális teljesítmény kombináció híve. Így volt ez a 670 lóerős S8-cal, a 370 lóerős S3-mal, és többé-kevésbé így volt ez a tavaly bemutatott RS6-R-rel. Oké, a vörös-fekete színpár kicsit unortodox volt, de ezzel a Daytona szürkével sikerült visszatérni a vad eleganciára vágyó ügyfélkörhöz. A friss változat alapját pedig már a ráncfelvarrt RS6 Avant adta, de ez nem hozott magával sok változást.

Szóval teljesítmény, ha már brutálisak a számok. Rövid együttlétünkből azért még emlékszem, milyen szofisztikált a 700 lóerős Abt-féle RS6. Innen nézve mi az a plusz harminc, amit kihoztak az RS6-R négyliteres V8-asából? A nulla-százas sprintben egy tizedet mindenestre faragtak vele (3,3 másodperc), a nyomatékot pedig 920 Nm-re sikerült felhúzni, ami nagyrészt a motorvezérlés újragondolt szoftverének érdeme, de az új kipufogórendszer is hozzátett valamennyit. Ez viszont épp úgy igaz a tavaly bemutatott RS6-R-re, mint a friss utódra; a csomagról nem hallani, hogy változna technikailag.

Az Abt műhely első sorban a VW-konszern autóval foglalkozik. Genfi standjukon valószínű újfent az RS6-R lesz a legnagyobb dobás, de lesz ott még az új Passathoz és az új Audi TT-hez készült csomag is.

Már csak azt lenne jó megtudni, hogy sikerült-e eladni mind a huszonöt fekete-vörös RS6-R-t, ennyi volt ugyanis a csomag felső limitje. Mindezt 61 650 euróért (18 millió forint), ha az RS6-ot az ügyfél vitte. Ja, és azt tudják, mit jelöl a csomag nevében az R? R, mint pikáns (racy), nem mint durva (rude) – tisztázta Hans-Jürgen Abt vezérigazgató.