Búcsúzik az ős-UAZ
Az UAZ 469 régebben nálunk is gyakori látvány volt az utakon, hisz a magyar hadsereg rendszeresített parancsnoki terepjárója volt. A rendszerváltás óta persze egyre kevesebbel találkozhatunk, hisz azóta nem érkeztek újabb példányok, pedig az UAZ a mai napig is gyártja a típust, csak a nevét változtatták meg: az 1990-es évek óta Hunter néven árusítják Oroszországban. Ennek azonban az idén vége lesz: az év vége felé leáll az öreg típus gyártása.
Ám előtte még kihoztak egy búcsúszériát a második világháború lezárásának hetvenedik évfordulójára. A háborús utalás nem véletlen, hisz az UAZ a GAZ-69 továbbfejlesztése, amely viszont a háborús GAZ-64 és GAZ-67 típusok utódjának tekinthető. Az egyszerű, zöld-fekete festés hűen követi a katonai témát – bár az UAZ-ok nagy részét eleve ilyennek gyártották – az oldalfestés viszont kissé képzavaros. Ez egy 70-es évekbeli háborús filmben szereplő vadászgép mintázatát utánozza. Itt azonban a hangulat a lényeg, és persze hogy a búcsúsorozatot még el tudják sütni, mielőtt végleg leállnak a gyártással, és erre a vadászrepülő-festés nagyszerűen alkalmas is.
A jelenleg kapható UAZ Hunter sok tekintetben megegyzik az 1971-es változattal – a karosszérián, a futóművön és a hajtás nagy részén nem változtattak érdemben – viszont a motorja már korszerűbb, jelenleg egy 2,7 literes, 112 lóerős négyhengeres benzinmotorral készül, a régebbi változatokból ismert 2,5 literes 75 lóerős helyett.