Sway, a Nissan nagy ígérete
A Nissan korábban két autóval igyekezett kielégíteni a kisautók iránti igényt. Az olcsó kivitelű, 3,8 méteres Micrával, és a 4,1 méteres Note-tal, amely azért inkább látszik egyterűnek, mint személykocsinak. Ez a leosztás azonban nem működött igazán: az Indiából importált Micra sokat koptatott elődei hírnevén, a Note pedig, bár méretben stimmelne, nagyon más stílusú, mint amit manapság a B szegmens európai vásárlói elvárnak.
Erre a kihívásra felelhet a Sway – pontosabban egy esetleges szériamodell, amely rá épül – hisz modern és érdekes, bár kétségkívül modern formatervet és versenyképes méreteket kínál. A hossza 4,01 méter, a szélessége 1,78 méter, a magassága 1,386 méter a tengelytávja pedig 2,57 méter, azaz bő tíz centivel rövidebb, mint a Juke, de négy centivel hosszabb tengelytávja bőségesebb helykínálatot sejtet. A formaterven felfedezhető a Nissan újabb tanulmányain, sőt, némely szériamodelljén is előforduló jellegzetes hullámzó él, amely az autó orrán indul, és az övvonalon folytatódik. Ez kifejezetten érdekessé teszi az autót, ugyanakkor biztosan megosztja majd a közönséget, de ez nem feltétlen baj: az előző, békaszeműként is emlegetett Micra úgy volt sikeres, hogy közben szélsőséges véleményeket generált.
Az autó külseje egyébként megvalósíthatónak tűnik – legfeljebb az olyan részletek tűnnek túlzásnak, mint az óriási felnik – viszont belül valószínűtlenül letisztult sci-fi fazonnal találkozunk: a Nissan tervezői törekedtek is arra, hogy minél kevesebb legyen a gomb és kapcsoló, és azokat úgy helyezzék el, hogy ne zavarjanak bele a nagy, sima felületekbe. Ha lesz ilyen szériamodell – a pletykák szerint lesz, és nem is kell rá sokat várni – belülről valószínűleg hétköznapibbnak tűnik majd, viszont az egyértelmű, hogy a Nissannál is a kezelőszervek egyszerűbbé és kézreállóbbá tétele most az elsődleges cél.
Úgy néz ki, a Pulsar bemutatása csak az első jele volt annak, hogy a Renault-Nissannál rájöttek, nem éri meg a házon belüli konkurencia megszüntetése érdekében teljesen kihúzni a talajt a Nissan alól, és kizárólag rétegmodellekkel feltölteni a kínálatot. Jobban járnak, ha a Renault és a Nissan egyaránt teljes palettát kínál, hisz így a japán márka is nagyobb hasznot hajthat Európában, és több vevőt csábíthat el a konkurensektől, mint amennyivel csökkenti a Renault eladásait.