Új arcát mutatja a Volkswagen
Sport Coupé Concept GTE a Volkswagen genfi meglepetésének neve, amely a korábbi Passat CC vonal folytatásának tűnik. A négyajtós kupénak eddig is elég karakteres volt a stílusa, de például az orrkialakítása nagyon erősen igazodott a mindenkori márkaarculathoz. Ez a tanulmány azonban ezen a téren is újat mutat – csak remélhetjük, hogy nem egy újabb egyenruha-fazon főpróbájának vagyunk a tanúi.
A tanulmány tekintélyes méretű – 4,869 méter a hossza, 1,864 méter széles és 1,407 méter magas – így különösen meglepő, hogy a formaterv már-már könnyednek tűnik a fotókon. Ez elsősorban persze az autó hátuljáig nyújtott kupé-tetőnek köszönhető, de a VW típusaitól ez a fajta lendületes vonalvezetés legalábbis nem szokványos. Ráadásul az autó orra külön látványosság a hűtőrácsba olvadó első fényszórókkal, amelyek a viszonylag rövid orr-részt kifejezetten agresszívvá teszik.
Ráadásul a látványos forma nem is indokolatlan: a tanulmányt 380 lóerő mozgatja, amit egy V6-os, turbós benzinmotor és két villanymotor együtt állít elő. Így nem csoda, hogy 5,2 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra az autó, a végsebessége pedig 250 km/h, persze elektronikusan korlátozva. Emellett viszont 2 literes átlagfogyasztást ad meg a gyártó, igaz, mivel konnektoros hibridről van szó, amely 50 km-t elmegy csak villannyal is, hosszabb távon inkább ennek az értéknek a duplája lehet reális.
Persze ez sem rossz egy ilyen nagy autótól, amely a maga 3,02 méteres tengelytávjával állítólag még belül is egész tágas. Még a csomagoknak is jutott 480 liternyi tér, bár nyilvánvaló, hogy egy ilyen tanulmánynál sokadlagos szempont az optimális helykihasználás.
Az egyelőre bizonytalan, hogy lesz-e a Sport Coupé Concept GTE tanulmányból valamiféle szériamodell. A stílus és a méretek alapján lehetne a CC – korábban Passat CC – utódja, hisz legalább ugyanolyan dinamikus jelenség, miközben rövidebb, de a hosszú tengelytáv miatt kényelmesebbnek ígérkezik.