Az viszonylag régen kiderült, hogy a Mazda MX-5 alapjaira nem Alfa Romeo sportkocsi épül. Az okokat csak találgatni lehet, de állítólag összefügg azzal az ígérettel, hogy Alfa csak olasz hajtással készülhet. Az viszont sokáig nem volt világos, hogy ha nem az Alfa Romeo Spider utódja lesz az olasz formatervű japán sportkocsi, akkor mit kezdenek a lényegében kifizetett modellel.
A Genfi Autószalonon, egy interjú során ez is kiderült: a Fiat-Chrysler vezére, Sergio Marchionne megerősítette, hogy sem Alfa Romeo, sem Abarth nem készül az MX-5 alapjain, helyette a Fiat 124 típusjelzést kapja meg az átdolgozott Mazda. A dologban az az érdekes, hogy a 124-es típusszám eredetileg egy négyajtós családi szedán jelzése volt, azé, amely 1967-ben megnyerte az Év Autója címet, aztán némileg átdolgozva a Szovjetunióban is gyártottak Zsiguli, majd Lada 1200 néven, VAZ-2101 típusszámmal. Olaszországban valószínűleg nem az egyszerű, szögletes tömegmodellre gondoltak, hanem a sorozat leghosszabb életű darabjára, a látványos formatervű 124 Sport Spiderre, amelyet a Pininfarinánál az 1980-as évekig gyártottak.
Azt még nem tudni, hogy mennyit változtatnak az MX-5-ön, mire megkaphathja a Fiat jelvényt az orrára, de több mint valószínű, hogy a módosítások inkább a formatervet érintik majd, mint a műszaki tartalmat, hisz a gyártás teljes egészében Japánban zajlik majd, a Fiat kész autókat kap majd a Mazdától.