Ha csak a szikár tényeket nézzük is, a Cadillac-nek nincs sok keresnivalója Európában. Ha megnézzük, hányszor futottak neki az európai piac meghódításának az elmúlt egy-másfél évtizedben, és ebből hányszor jártak sikerrel, egyszerűen ez a következtetés adódik. Most mégis nekifutnak újra, hiába a vérző fej, hátha még több lóerővel sikerül, ami korábban még soha.
A Genfi Autószalonon két autót állított ki az amerikai márka, az ATS és a CTS sportos V változatait. Két igazán erős modellről van szó: a kisebb ATS-V is 3,6 literes biturbó V6-ost hord az orrában 455 lóerővel és 603 Nm csúcsnyomatékkal. Ráadásul nem csak nyolcfokozatú automata, de hatos manuális váltóval is elérhető lesz. A gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra 4 másodperc, a végsebesség pedig 297 km/h, azaz a számok szintjén veri a BMW M3-ast, végsebességben pedig szinte minden európai riválist, hisz azokban általában elektronikus korlátozás van.
A CTS-V még brutálisabbnak tűnik, hisz a Corvette-ből ismert 6,2 literes kompresszoros V8-ast kapja meg, ami 640 lóerőt és 855 Nm-t mozgósíthat a gázpedált padlóig nyomva. Ez akár 3,8 másodperc alatt elérheti a százas tempót, a vége pedig 322 km/h, igaz, ezt csak nyolcsebességes automatával gyártják, kézi váltóval nem. Mindkét autó elég jól mutatja, hogy nem valami puhány változat, nagy kerékkel, nagy dudorral a motorháztetőn, nagy alsó légbeömlőkkel. A stílusuk viszont a megszokott szögletes Cadillac egyen-fazon, amely eddig sem igazán ért célt az itteni vásárlóknál.
Az előzmények ellenére nehéz lenne megjósolni, hogy a sportos Cadillacek buknak-e, vagy sikerül néhány ezer vásárlót szerezni a márkának általuk. Az viszont szinte biztos, hogy csak néhány piacon – talán Angliában, Németországban – érdemes ilyen erős és drága rétegmodellekre felépíteni a választékot, és néhány kereskedést felkészíteni a forgalmazásukra. Elképzelhető persze, hogy az ATS és a CTS más változatait is elhozzák a későbbiekben, bár legutóbb, amikor ezzel próbálkoztak, egész Európában csupán évi néhány száz eladott autó volt az eredmény.