Régi ismerősnek tűnik a vadiúj Morgan
Fura társaság vezetheti a Morgan autógyárat. Időről időre készítenek új modelleket, de ezek mindig úgy néznek ki, mint a régebbiek. Most még egy viszonylag friss modellt, az Aero 8-ast gondolták újra, de ez csak akkor derül ki, ha nagyon alaposan megnézzük, hisz karakterét nézve pont olyan, mint azonos nevű, bár évek óta nem gyártott elődje.
A formaterv teljesen új, számos korszerű részlettel, de a legfontosabb jellegzetesség, a csőrös motorháztető és a különálló sárvédők maradtak. Még a fényszórók felülete is ugyanolyan esetlenül néz egymás felé az első sárvédőívek belső oldaláról, mint az előd esetében. Ez az a megoldás, amit igazán újragondolhattak volna, meggyőződésünk, hogy az elődtől is ez riasztotta el a potenciális vásárlók 90%-át. A tervezői szerint az autó műszaki megoldásai is sokat fejlődtek: a futómű például teljesen új, elöl-hátul kettős keresztlengőkaros megoldású. Ugyanakkor a Morgan valamiért megmaradt a régi, 4,8 literes BMW szívó V8-asnál, csupán a motorvezérlés programját cserléték le, ami valamivel nagyobb teljesítményt és nyomatékot hozott. Persze ez sem kevés, hisz az új Aero 8 alig nyom többet egy tonnánál – 367 lóerő ekkora tömeghez még mindig bőségesen elegendő. További fejlesztés, hogy a vászontető teljesen becsukható az ülések mögé – ilyen megoldást a Morgan eddig nem használt – de tökéletesítettek a légkondicionáló rendszeren is. Esős időben talán a keménytető a legjobb megoldás, és az Aero 8-ashoz ilyet is kínálnak.
A régi BMW motor talán azért sem gond, mert a Morgan nagyon kis szériában készít autókat. Az új Aero 8-asból két év alatt mintegy 300 példányt készülnek legyártani, ilyen kis szériában termelő autógyártókra pedig Európában sem vonatkoznak a szén-dioxid-kibocsátási korlátozások. A tervek szerint az új sportkocsi októbertől készül a Morgan üzemben, bár mivel a gyártás lassan, nagyrészt kézi munkával készül, aki későn adja le a megrendelését, az jó eséllyel már csak 2016-ban teheti rá a kezét vadiúj retro-sportkocsijára.