Az új, japán belpiacos Altóról már beszámoltunk – ahhoz képest, hogy mivel bombázza Európát a Suzuki, meglepően jól néz ki az alapmodell is, de a Turbo RS változat egy fokkal még látványosabb.
Ráadásul az átalakítások egyáltalán nem tűnnek túlzónak: a krómszínű lámpakeretek a múltidéző jelleget erősítik, de az ajtók alján végigfutó, kockásan kezdőd matricacsík, a vörös tükörházak és a szép nagy alsó légbeömlő sem lóg ki a 70-es éveket idéző stílusból, sőt, erősíti azt. Az az érzésünk, ha ilyen jó arányérzékkel készítenék az export-modelleket is, a Suzuki sokkal erősebb játékos lehetne a nemzetközi autópiacon.
A műszaki lehetőségeket persze erősen korlátozza, hogy ez is egy az adókedvezményes Kei kategória kiskocsijai közül, azaz a motorja nem lehet 660 köbcentinél nagyobb és 64 lóerőnél erősebb. A Suzuki maximálisan ki is használta a kereteket, sőt, a háromhengeres, turbós motor változó szelepvezérléssel készül – a motor méretéhez képest a 98 Nm csúcsnyomaték is egész jó eredménynek számít. Azt nem árulták el, hogy a 610 kilós kiskocsi hogyan gyorsul, de nyilván fürgébb hatást kelt, mint a kategóriatársak többsége. A viszonylag erős turbómotorhoz egyébként csak ötfokozatú automata váltót kínálnak, viszont a gép összkerék-hajtással is elérhető, ahogy ez szinte kötelező a kategóriában.
Egy picit reménykedünk benne, hogy a Suzuki készít majd valami hasonlóan jópofát – a Genfben bemutatott iM-4 tanulmány például jó kiindulópont lehet.