Nehéz tégla az Audi R8 e-Tron
Az R8 e-Tron első generációját egy cégen belüli kommunikációs hiba miatt soha nem küldték szériagyártásba, de ezt a másodikat már biztosra ígérték. A gép adatai persze jelzik, hogy az elektromos sportkocsinak még van hová fejlődnie, de némelyik azért meggyőző.
Az elektromos hajtású R8-ast két villanymotor hajtja, amelyek összesen 462 lóerősek és 920 Nm csúcsnyomatékot adnak le. Ezek nem rossz értékek, ha nem is érik el a benzines változatok számait, de a 3,9 másodperces gyorsulási idő 100 km/h-ra szintén meggyőzőnek tűnik. A végsebességet persze korlátozzák, de ennek sem az az oka, hogy az autó ne érhetné el a 280 km/h környéki régiókat, viszont itt már nagyon gyorsan fogyna a szufla az amúgy hatalmas, 92 kWh-s akkucsomagból, amely hétköznapi tempó mellett akár 450 km-re is elegendő lenne. Részben ennek a nagy Li-ion akkucsomagnak köszönhető, hogy az autó 1,84 tonnát nyom, míg a benzines változat V10-es benzinmotorral 1,555-öt, amit nyilván csak részben ellensúlyoz, hogy az autó tömegközéppontja épp az akkucsomag és a kis méretű villanymotorok miatt meglehetősen alacsonyra kerülhetett.
Az R8 e-Tron szériaváltozata állítólag már az idén bemutatkozhat, így eléggé kicsi a valószínűsége, hogy elődjéhez hasonlóan egy agyatlan fejlesztési igazgató kiönti a fürdővízzel együtt. Persze egy ilyen elektromos sportkocsi szerepe nem az, hogy eladási rekordokat döntsön: valószínűleg csak egy maréknyit adnak majd el belőle elképzelhetetlenül magas áron. De ebben az esetben sokkal fontosabb a márka számára, hogy elmondhatja, a legfejlettebb villanyautó-technológiát is a kínálatában tartja.