Új MG, koreai alapokon
Először Kínában kezdik forgalmazni az MG GS Rui Teng nevű új modellt, amely érdekes módon Ssangyong alapokra épül. A kínaiak a 2010 óta gyártott Korando műszaki alapjait használták fel a VW Tiguan méretű szabadidő-autó tervezésekor – megtehették, hisz 2004 és 2009 között az ő tulajdonuk volt a koreai autógyár.
Az új MG ugyan valamivel nagyobb, mint koreai testvére – a hossza 4,5 méter, a szélessége 1,855 méter, a magassága pedig 1,699 méter, azaz minden irányban túlnő a Korandón – viszont a tengelytáv árulkodik a rokonságról: mindkét modellnél 2,65 méter. A Shanghai-VW üzemben készülő modell formaterve ugyanakkor sokkal kevésbé sikerült jól, nemigen akad olyan szög, ahonnan összeáll valamiféle egységes kép – inkább a ma divatos stíluselemek véletlenszerűen összedobott egyvelegének tűnik. A masszívnak tűnő ötajtóst egyébként a Shanghai Automotive két saját motorja hajtja: a gyengébb változatba 1,5 literes turbómotor kerül 167 lóerővel és 250 Nm csúcsnyomatékkal, az erősebb változat kétliteres turbómotorja pedig 220 lóerőt és 350 Nm-t adhat le. Úgy néz ki, a VW váltó-technikájához hozzáfér a SAIC is, legalábbis erre utal, hogy kétliteres motorhoz hatfokozatú, a másfeleshez hétsebességes dupla kuplungos automata váltót adnak.
Az egyelőre közel sem biztos, hogy ezzel az MG-vel is megpróbálkoznak Nagy-Britanniában, hisz a patinás név és a megnyerő formák ellenére a kínai MG-k szinte eladhatatlannak bizonyultak a szigetországban, hisz hamar kiderült, hogy túl drágák, viszont minőségben, anyaghasználatban egyelőre évtizedes lemaradást mutatnak a konkurenciával szemben. A kontinentális Európában talán ezért nem is nagyon próbálkoztak az MG márkával, hisz Nagy-Britanniát afféle próbának szánták. Így viszont arra is elég kicsi az esély, hogy Kínán kívül összefussunk a GS Rui Teng egy példányával.