A pletyka az SLA-ként emlegetett kis kétülésesről nem teljesen új keletű, de mostanában nem hallottuk, hisz a Mercedes fronthajtású palettája lényegében teljes, már ami a változatok beígért számát illeti. Ráadásul kérdéses, hogy egy ilyen rétegmodell hozhatna-e pénzt, különösen egy elsőkerék-hajtású változat.
Az Autobild híre szerint sincs még szó döntésről, csupán fontolgatják a lehetőséget. A műszaki alapok adottak, az MFA platformra építhetnek első- és összkerék-hajtású modelleket is, és ott a kivételesen erős kétliteres AMG turbómotor, amely utcai kivitelben, az Euro 6 normát teljesítve adhat le 360 lóerőt. A kérdés ilyenkor nem is a mérnöki értelemben vett megvalósíthatóság, hanem a pénzügyi megfontolások. A Mercedesnek jól megy, de épp a paletta megújításának kellős közepén járnak, és hatalmas költségbe verték magukat a fronthajtású modellválaszték kifejlesztésekor. Így a német újságírók szerint sem valószínű, hogy az SLA 2019 előtt bemutatkozhat.
Ha mégis rászánják magukat a fejlesztésre, azzal háromtagúvá válhat az kétüléses, sportos modellek köre: a közel 30 milliós alapárú SL és a 12,5 millió alatt induló SLK mellett kell helyet szorítani neki. Gondot egyebek közt az jelenthet, hogy az SLA-nak ezeknél a modelleknél jóval olcsóbbnak kellene lennie, hisz árban túl kicsi az eltérés az SLK-hoz mérten, akkor aligha maradna érv a keresztben álló motoros modell mellett. Az viszont erősen kérdéses, hogy 10 millió alatti ár mellett hozhat-e annyit az autó, hogy megérje egyáltalán hozzáfogni a fejlesztéshez.