Rémesen néz ki az új Audi csodafegyver
Volt idő, amikor Le Mans-ban lehetett látni a legszebb versenyautókat, de úgy látszik, az aktuális szabályok nem ebbe az irányba hatnak. Az új Audi R18, a 2015-ös modell majdnem ugyanolyan ormótlan jószág, mint a Toyota tavalyi TS040-ese, pedig a gyáriak szerint aerodinamikailag hatékonyabb és erősebb is, mint az előző generáció.
Főleg szemből tűnik groteszknek a jelenség: a véső-forma széles csőr-szerű képződménnyel, és a szemből egész bandzsának látszó fényszórókkal – pedig ezek is szupermodern kivitelűek: ugyanazt a lézer-LED technológiát használják itt is, amit az utcai modelleken épp csak elkezdtek bevezetni. Ráadásul a hajtást is továbbfejlesztették: a 4 literes, ikerturbós V6-os dízelmotor teljesítménye 558 lóerő, a visszanyert fékenergiával táplált villanymotor pedig már 272 lóerőt adhat le. Az autó teljes tömege 870 kg – ez legalább részben annak köszönhető, hogy akkumulátor helyett lendkerekes energiatároló rendszert használnak – a fogyasztását pedig állítólag további 2,5%-kal tudták csökkenteni, ami még hosszabb etapokat tesz lehetővé a verseny folyamán két tankolás között.
Az új R18 a teljes FIA World Endurance Series sorozaton részt vesz majd, de természetesen a Le Mans-i 24 órás megnyerése a németek elsődleges célja, bár tavaly óta a Toyota mellett a Porsche is eséllyel próbálkozik ugyanezzel.