Még egy durva Range Rover Sport
A Range Rovereknek már rég nem a terepjáró képesség a fő vonzerejük, különösen igaz ez a Sport sorozatra. Az SVR jelzésű csúcsváltozat 550 lóerővel érkezik, de most elkészül egy második, kifejezetten villantásra és gyors haladásra optimalizált változat is, a HST, hathengeres, de így is kivételesen erős motorral.
Az új Range Rover Sport HST-be a britek 3 literes benzines V6-os motorjának kompresszoros változata kerül, amelyet már eddig is alkalmaztak a típusban. Ezúttal azonban 380 lóerőig húzták fel a teljesítményét, ami 40 lóerő többlet az ugyanilyen motorral hajtott, de kényelemorientáltabb változatokhoz képest. Nem rossz, főleg ha azt nézzük, hogy korábban hasonló teljesítményt csak nyolchengeres Range Roverekben kínáltak. Ám nem ez a HST egyetlen vonzó tulajdonsága. A futóművet is áthangolták, így a gyáriak szerint jóval kevésbé dől az autó kanyarban és úgy általában is fordulékonyabbnak, könnyedebbnek érezni a HST irányítását. A változtatások egyetlen, kívülről is látható része a sötétszürke, 21 hüvelykes alufelni-garnitúra, de kisebb nem is igen menne fel, hisz az első féktárcsák átmérője 20 hüvelyk.
Emellett a tervezők igyekeztek az autó külsejét is izgalmasabbá tenni, így kapott tetőspoilert, füstszínű hátsó lámpákat, mélyebbre húzott kötényeket elöl és oldalt, illetve lakkfekete hűtőmaszkot és tükörházakat. Az összkép majdnem olyan látványos, mint az SVR esetében, de a hathengeres modell nyilván több vásárló számára lesz elérhető. Aligha véletlen, hogy a Land Rover épp New Yorkot választotta a világpremier színhelyéül: az amerikaiak még mindig kedvelik az efféle drága szabadidő-autókat, és odaát erre a sportos-terepes stílusra is van fogadókészség. Ugyanakkor a HST várhatóan Európában is elérhető lesz.