Újra van gazdája a De Tomasónak
Az L3 Holdings nevű befektetőcsoport vásárolta meg a De Tomasót, ami ma jórészt már csak a név használati jogát és talán egyes típusok gyártási jogát jelenti. Ehhez képest még az a 2 millió euró is soknak tűnik, amit kicsengettek érte, ahhoz viszont, hogy ez ne legyen kidobott pénz, még az összeg többszörösét kell befektetni.
Az igazi hír persze nem is az új tulajdonos, hanem annak nagyszabású tervei. Úgy tudjuk, mintegy 360 munkahelyet terveznek létrehozni egy vadiúj üzemben Torino környékén, ahol egy új, középmotoros sportkocsit gyártanának. Ehhez persze euró-százmilliókra lenne szükség, viszont a környezet adott: Észak-Olaszországban a Fiat elbocsátásai után ezerszám akadnak képzett autóipari szakmunkások, a De Tomaso név pedig még mindig egész jól hangzik annak ellenére, hogy az elmúlt évek spekulációi nem javítottak a megítélésén.
A De Tomaso nagyjából egy évtizede szüntette be a működését. Azóta egyszer már megpróbálták feltámasztani, akkor még megvolt a régi gyártelep, ahol egy olasz befektetőcsoport tervezte újraindítani a gyártást. Az időzítésük azonban elég szerencsétlen volt: 2009-ben indították el az új modellek fejlesztését, de nem jutottak el a gyártásig. A 2011-ben bemutatott Deauville szabadidő-autó soha nem jutott túl a prototípus-stádiumon, így még mielőtt valóban újjászülethetett volna a márka, újra csődbe is ment.
Az új tulajdonos, az L3 Holdings állítólag szoros kapcsolatban áll a Genii Capital nevű céggel, amely jelenleg a Lotus F1-es istálló tulajdonosa, és 2010-ben a Saab lehetséges vásárlói közt is feltűnt. Most nyilván azért fektetnek a De Tomaso feltámasztásába, mert világszerte újra nő a kereslet a kis szériás sportkocsik iránt.