Ez már a második, jellegzetesnek szánt Kia orr, és mintha ezúttal jobban éreznék a Kiánál, hogy mivel érdemes próbálkozni. A fényszórókban folytatódó hűtőrács nem csak jellegzetes, de egész jól is néz ki.
Régi kérdés, hogy az egységes márka-arculat árt-e vagy használ, de úgy tűnik, egyre inkább ez utóbbit gondolják a gyártó. A VW csoportnál, közelebbről az Audinál kezdődött az egységesítés bő húsz éve, az Audi V8-as bemutatása után, és a németeknél a mai napig jól működik, olyannyira, hogy ma már alig akad gyártó, amely ne kizárólag egyen-orrú típusokat kínálna. Így egyre nehezebb is valami jól felismerhető hűtőmaszk-fényszóró kombinációt találni. A Kiánál korábban egy középen, függőlegesen összenyomott krómkeretes megoldást eröltettek, de ez valahogy mesterkéltnek hatott, így most egy másik változatot próbálnak ki az új Optimán: ugyanez a középen alacsonyabb rács késpenge-forma fényszórókban folytatódik. Ez az elrendezés nem hivalkodó, mégis kellőképp agresszív és jellegzetes ahhoz, hogy a márka központi arculati eleme legyen.
Az egy szem előzetes fotóból ezen kívül nem derül ki sok minden az új Optimáról, amelyet New Yorkban terveznek bemutatni április elsején, azaz alig egy hét múlva. A típus műszaki szempontból persze közeli rokonságban lesz a Hyundai Sonatával és i40-nel, és a hírek szerint Észak-Amerikában háromféle motorral mutatják majd be: az 1,6 és 2 literes turbós négyhengeresek mellett egy régimódi, 2,4 literes szívó benzinmotor is megmarad a választékban, hisz Észak-Amerikában sokan még mindig előnyben részesítik az efféle egyszerű felépítésű, és épp ezért megbízhatónak tartott nagy négyhengereseket. Később várhatóan lesz európai változat is, amelyet 1,7 és 2 literes dízelmotorral is kínálnak majd.