Idén ünnepli fennállásának ötvenedik évfordulóját az Alpina. A német autóépítő műhely 1965-ös indulása óta leginkább arról ismert, hogy egyébként is prémiumterméknek számító BMW-modelleket vesz kezelésbe, a végeredmény pedig rendszerint az eredetinél is erősebb, sportosabb gép.
![](https://kep.cdn.index.hu/1/0/805/8052/80521/8052118_9520e33e1fb521b50ff9e3daa171bdf5_wm.jpg)
Saját születésnapjukat sem ünnepelhetnék másként, mint teljesítménynöveléssel, és brutális erejű különmodellek elkészítésével. Alapul ezúttal a B5 és B6 Bi-Turbót vették, amelyekből összesen kétszer ötven darabot gyártanak majd le. Az egyik szériába kupék, a másikba szedánok és kombik tartoznak majd.
![](https://kep.cdn.index.hu/1/0/805/8052/80521/8052120_f3409d1fdccc7a3d56e2428b1aad98e6_wm.jpg)
De mi adja a jubileumi modellek különlegességét? A felhergelt 4,4 literes, ikerturbós V8-as, amely az eddiginél jó hatvan lóerővel többet tud. A 600 lovas teljesítményhez 800 newtonméteres nyomaték társul, ezzel megkapjuk a valaha volt legdurvább Alpinákat. Módosítottak többek közt a dugattyúkon, a kipufogórendszeren, és a töltőlevegő-hűtőn is. A limitált szériás B5 és B6 így 4,2 másodperc alatt teljesíti a 0-100 km/h-s sprintet, míg végsebességük 330 km/h körüli.
![](https://kep.cdn.index.hu/1/0/805/8052/80521/8052122_32c25b198b4a4976454bb4c6d1119597_wm.jpg)
Külsőre is agresszívabb látványt nyújtanak majd az újdonságok, de azért tartják magukat az Alpinánál megszokott elvekhez. Tehát a gyáritól eltérnek ugyan, de nem tűnnek bazári módon agyontuningoltnak – ezúttal sincs vasalódeszkaszerű hátsó szárny, vagy éppen krómtúltengés.
A gépek az Alpina saját kék és zöld színében, valamint a külön erre a célra kikevert Edition 50 Sepia árnyalatban lesznek kaphatók. Nyilvánvalóan igen borsos áron, Nagy-Britanniában például mintegy 87 ezer fontért, azaz 35 millió forintért.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)