Meglepetés: a legdögösebb Honda évek óta
Mintha a Honda formatervezői hosszú ideje keresgélnék a helyes utat egy egyszerre vonzó és jellegzetes stílus felé, sikertelenül. De az is lehet, hogy csak a főnökük nem érzi a jó irányt, és a vázlatok közül mindig a rosszra mutat rá az értekezleten. Pedig vannak arra utaló jelek, hogy akad a Hondánál jó kezű tervező: az Acurák még mindig a régi, kicsit semmilyen, de korrekt arányú Honda iskolát viszik tovább, és időről időre felbukkannak kellemes megjelenésű tanulmányok is.
Egyelőre egy ilyen kivételnek tűnik a Honda tavaszi meglepetése, amelyet a New York Auto Show közönsége előtt lepleztek le. Úgy hívják, Ciivic Concept, de mintha a megpróbálták volna összeszedni benne azokat a stíluselemeket, amelyek a 90-es évekbeli legsportosabb Hondákat jellemezték. A háromajtós kupé-forma távolról a CRX második generációját idézi, de a legendásan gyors és veszélyes sport-Hondánál ez a tanulmány bő másfél számmal nagyobb – ebből a szempontból inkább az Integrát juttathatja az eszünkbe. Még az sem rontja el, hogy az aktuális, kicsit zavaros Honda hűtőrácsot viseli, hisz a tervezők ezt a tényt azzal ellensúlyozták, hogy a maszkot szépen lefestették feketére, így messzebbről nézve olyan, mintha ott sem lenne.
A formás tanulmány egyértelműen az amerikai Civic előfutára, amelyet hagyományosan kupé és szedán változatban kínálnak. Több mint valószínű, hogy a tanulmány a következő Civic Coupé formáját mutatja, de erre valószínűleg még az idén, vagy legkésőbb a jövő év elején fény derül, mivel a következő Civicet 2016-os modellként emlegetik. Úgy hallani, a szériamodellben néhány műszaki újdonság is felbukkanhat, például a Honda 1,5 literes, vadiúj fejlesztésű turbós négyhengeres benzinmotorja.
A Hondánál eddig az volt a hagyomány, hogy Európába nem hozzák az amerikai Civic Coupét, de most egy kicsit érdemes reménykedni, hátha változtatnak ezen, hisz ez végre tényleg jól néz ki.