Igazán dögös és izgalmas sportkocsi koncepciójáról rántotta le a leplet a Hyundai a Szöuli Autószalonon. Az RM15 a tavaly bemutatott Veloster Midship tanulmány továbbgondolt változata, de azt egyelőre csak remélni lehet, hogy valaha is eljut a sorozatgyártásig.
A külsőn nem variáltak igazán sokat a koreaiak, igaz, erre nem is volt szükség, így is elég kívánatos az RM15. Az anyaghasználatnak – alumínium és szénszálas műanyag – köszönhetően azonban közel két mázsát sikerült faragni a súlyon, így mindössze 1260 kilogrammra szorították. Ennek 43 százaléka került előre, 57 százaléka hátra.
A négyhengeres, kétliteres T-GDI motort egy az egyben átvették a korábbi tanulmányból, és középen helyezték el. A 300 lóerős teljesítmény hatezres fordulatnál jelentkezik, a 383 newtonméteres csúcsnyomaték azonban már kétezernél fellép. A hátsókerekes sportgép gyorsulása 0-ról 100 km/h-ra a hatgangos kézi váltóval 4,7 másodperc.
A tavalyi koncepciónál egyértelmű volt, hogy nem szánják sorozatgyártásba, az RM15-nél azonban egyelőre él a remény: néhány napja ugyanis Dél-Koreában fotóztak le valami nagyon hasonló tesztautót. Addig is, nézzék meg a videót, hogyan is kenik az RM15-nek versenypályán, keresztben.