Képtelen pénzért újítják fel a Közlekedési Múzeumot
Lehet, hogy egy kicsit későn szólunk, de mi is most eszméltünk rá: 2015 április 15-én, azaz jövő szerdán bezár a Közlekedési Múzeum, és csak három év múlva nyit ki újra. Addig több más helyszínen állítják ki a gyűjtemény egy részét, miközben az épületet a Városliget széles körű rekonstrukciójának keretében felújítják.
Nyilvánvalóan demagógiának bélyegezné a beruházás bármely megrendelője, ha kórházi felszerelésre, ingyenkonyhai ételporcióra, miniszteri szállodafoglalásra vagy futballstadionra számolnám át a Közlekedési Múzeum rekonstrukciójára szánt 8 milliárd forintos összeget, ezért nem is teszem, bár nagy kedvem lenne hozzá. Inkább maradok a tényeknél: a Közlekedési Múzeum jelen formájában még hat napig tekinthető meg, utána becsukják, a benne megcsodálható tárgyakat pedig szétdobják több helyszínre.
A vasúttal kapcsolatos dolgok, gőzmozdonyok, régi villamosok a Vasúttörténeti Parkba kerülnek, de jut a gyűjteményből az Öntődei Múzeumba és az Elektrotechnikai Múzeumba is. A Közlekedési Múzeum Kaposvár úti Tanulmánytárban is lesz egy tárlat, a jelenlegi állandó kiállítás egy részét pedig a Fővám tér 11-12-es szám alá, a vámházakra épített izzadtságcsepp – vagy zeppelin, bálna, ki hogy ismeri – üvegkupolája alá költöztetik.
A megújult múzeum, amelyet közel 4000 négyzetméterrel még bővítenek is, 2018 tavaszán nyílhat meg újra. A beruházás nagyrészt arra megy el, hogy a II. világháború során megrongált, és soha újjá nem épített épületet visszaalakítsák eredeti formájába.
Arra azért kíváncsiak lennénk, hogy a múzeum újjáépítésére szánt csillagászati összegbe belefér-e a múzeum zárt telephelyén pusztuló értékes és érdekes, de soha be nem mutatott járművek felújítása is, vagy erre már nem marad.