Feltámad az olasz álomautó
Az ATS manapság már csaknem ismeretlen márka, ám egy apró olasz cég mégis évek óta a feltámasztásán dolgozik. Eddig egy durva versenygépet és egy kétüléses, orrmotoros roadstert mutattak, de az igazi feltámadást a 2500 GT bemutatása jelenti.
Ez ugyanis az 1962 és 1965 között gyártott elegáns, Scaglione-karosszériás középmotoros modell. Az egyetlen, amelyet szériamodellnek lehet nevezni a márka előző életéből, bár összesen 12 példány készült belőle, amit sorozatgyártásnak nevezni legalábbis költői túlzás. A modern ATS 2500 GT-ről korábban csak számítógéppel generált vázlatokat láttunk, ám most úgy tűnik, elkészült legalább egy kézzel fogható példány, és látszik, hogy igyekeztek megtartani benne az előd arányait és karakterét, annak ellenére, hgy egyetlen részlete sem feleslegesen múltidéző.
A végeredmény kifejezetten elegáns kétüléses, megkockáztatnánk, hogy van olyan vonzó, mint bármelyik aktuális Ferrari vagy Lamborghini. Érdekes, hogy a műszaki megoldások is az eredeti koncepciót követik: valamiféle szívó V8-as kerül az ATS-be, amely állítólag 640 lóerőt adhat le, méghozzá percenként 10 000-es fordulatszám mellett – igaz, a hengerűrtartalma biztosan 4 liter felett van az 1962-es modell 2,5 literével szemben. A gyártó szerint a modern ATS 2,9 másodperc alatt gyorsulhat százra, a végsebessége pedig 340 km/h, ami elég, hogy szinte bármivel felvegye a versenyt LaFerrarin innen – a kérdés csak az, hogy mennyiért, és milyen minőségben lehet majd megvenni.
Erre, és minden egyéb kérdésre nyilván a 2500 GT élő premierjén, az idei Top Marques Monacón adnak majd választ, amelyet a hét végén tartanak.