A KGST-időkben talán még a Škoda készítette a legmerészebb, legsportosabb modelleket. A 130 RS-sel még a versenypályákon is komoly sikereket értek el, és erre a csehek máig büszkék. Nyilván nem véletlen, hogy az egykori rali-kupé negyvenedik születésnapjára készítették el annak modern reinkarnációját, R200 Non-Fiction néven, amely megörökölte a szellemi előd karakteres részleteit.
Az autót Petr Novák tervei alapján egy első generációs Audi R8 alapjaira építették, a 4,4 méter hosszú, 2 méter széles és 1,3 méter magas jármű kialakítása mintegy másfél évig tartott. Ám a végeredmény meglepően jól hozza az eredeti Škoda kupé karakterét. A két nagy kerek lámpa mintha egyenesen a Bentley Mulsanne-ról érkezett volna – nem kizárt, hogy tényleg onnan van az alkatrész – de itt egész más, ahogy belefekszik a jellegzetes Škoda 100-as orr-formába. Még azt is sikerült elérni, hogy az autó oldala úgy szélesedjen és emelkedjen, hogy arról is a régi 130 RS versenygépek jussanak az eszünkbe, és az autó fara is a kora-70-es évek cseh kupéjának esztétikumát idézi.
Az autóban az az elképesztő, hogy hibátlanul ötvözi a korszerűséget a múltidézéssel, úgy, hogy közben teljesen egyedi karakterű jármű. Abban persze csak reménykedhetünk, hogy minden a tervek szerint halad, és 2016 elejére tényleg eljutnak addig, hogy indulhat a szériapéldányok összeépítése. Azért nem beszélhetünk gyártásról, mert eleve csak 24 példányt terveznek elkészíteni, darabját 255 ezer eurós, azaz átszámítva közel 77 millió forintos áron – azaz ez lesz a történelem legdrágább Škoda 130 RS formájú kupéja.