Évek óta riogatják a közönséget a Fordnál azzal, hogy lesznek Vignale modellek, azaz szokványos Fordok szokatlanul igényes kivitelben és felszereltséggel, persze ennek megfelelően magas áron. Ám most már nem csak tanulmányokat mutogattak: áprilistól már forgalmazzák a Mondeo Vignalét.
Műszaki értelemben persze nincs nagy különbség az olcsóbb Mondeókhoz képest, hisz a Vignale alig több, mint egy igazán gazdag felszereltségi szint, ami valószínűleg csak azért nem a Ghia nevet kapta, mert a a Ghiát korábban már sikeresen elkoptatták a rettenetes, láthatóan raszternyomtatott hamis fabetétekkel. Ennél pedig magasabbra lő a Ford a Vignaléval: belepakoltak mindent, amit manapság egy prémium középkategóriásba szokás.
A Vignale kivitelt a feliratokon kívül elsősorban a hatszög-rácsos hűtőmaszkról, és a megszokottnál egy kicsivel több krómdíszítésről lehet felismerni. Belül is igyekeztek igényesebbé tenni a Mondeót: a műszerfal és az ülések is bőr kárpitozást kaptak, némi zongoralakk-fekete műanyaggal és sok fémszínű dekorral kombinálva. Az összkép nem rossz, bár ahhoz nem elég néhány fotó, hogy megítélhessük, hogy viszonyul mondjuk egy jobban felszerelt Audi A4 vagy egy 3-as BMW minőségéhez.
A felszerelési listán egyébként akad néhány érdekes tétel. Ilyen például az aktív zajcsillapítás, amelyet Európában először alkalmaz a Ford. Ez három mikrofonnal méri a kívülről érkező zajokat, majd a hangszórókkal kioltó hullámokat gerjeszt, így jelentősen csökkenthető az utastér zajszintje. A 12 hangszórós hangrendszernek ez persze csak az egyik feladata – természetesen zenehallgatásra is alkalmas. A Ford itt is a legújabb Sync2 információs és szórakoztató rendszert alkalmazza, de az aktív parkolóasszisztens és a táblafelismerés is a Vignale csomag része.
Eleinte négyféle motorral kínálják majd a csúcsmodellt. A benzines kétliteres, 240 lóerős turbómotort kap, ezen felül készül 180 és 210 lóerős kétliteres turbódízel, illetve a Ford 187 lóerős hibrid hajtásrendszere, amelyet az amerikai Mondeo-ikerhez, a Fusionhöz egy ideje már kínálnak. A vásárlók felárért összkerék-hajtással is rendelhetik a Mondeo Vignalét.
A Ford vezetése korábban úgy nyilatkozott, hogy hosszabb távon saját prémium-márkát alapítanának a Vignale változatokra építve, de ahhoz, hogy ebből a tervből legyen is valami, először is ki kell deríteni, hogy az európai közönség mennyire harap rá az ötletre. A luxus-Mondeóval pedig épp ezt derítheti ki a Ford.