Egy hónap sem telt el a spúr McLaren, az 570S bemutatója óta, már itt is a következő diszkont-sportautó. Az 540C-t a Sanghaji Autószalonon leplezik le.
Nem kell persze azt gondolni, hogy az egyre olcsóbb McLarenekkel feltétlenül kompromisszumokat kötnének az angolok, sőt: úgy tűnik, egyre jobb vételekkel rukkolnak elő. Az 540C gyakorlatilag egy minimálisan alacsonyabb teljesítményre hangolt 570S, amely a típusjelzésből kiolvasható mennyiségű lóerővel, illetve ugyanannyi newtonméter nyomatékkal 3,5 másodperces nullaszázat és 320 km/h végsebességet tud. Emellett picit faragtak az aerodinamikán, valamivel lágyabbra hangolták a futóművét, hogy alkalmasabb legyen a hétköznapi használatra, és új felniket tettek rá, hogy könnyebben megkülönböztethető legyen. A 3,8-as, ikerturbós motor, a hétsebességes, dupla kuplungos váltó és a szénszálas kabin ugyanúgy megvan ebben is, mint nagyobb testvéreiben; a bámulatos 1311 kilós önsúlyt figyelembe véve elég ígéretes sportautónak tűnik az 540C.
Minden jel arra utal, hogy a McLaren elkezdett fentről rárabolni az úgynevezett hétköznapi sportautókra, mint a Porsche 911 turbo vagy az Audi R8, és ha azt nézzük, hogy nagyságrendileg ugyanannyi pénzért cserébe milyen technikát adnak, az 540C nem tűnik rossz ajánlatnak 126 ezer fontért, ami forintban mintegy 53 milliónak felel meg. Ebben a szegmensben persze nem csak ez számít, de mindenesetre jobb lesz odafigyelni a britekre, ha tovább folytatják az offenzívát.