Az Audi hatalmas lépést tett az alternatív üzemanyagok világában: kifejlesztették az e-dízelt. Hogy mitől? Nincs benne ásványi olaj, vízből és szén-dioxidból készül.
A vizet felmelegítik, majd hidrogénre és oxigénre bontják magas hőmérsékletű elektrolízissel. A továbbiakban a hidrogén reakcióba lép a szén-dioxiddal, szintén magas hőmérsékleten, nyomás alatt. Ennek eredménye az a vegyület, amit kék nyersolajnak hívnak, a további finomításából pedig végül megszületik az e-dízel. A teljes folyamat hatásfoka állítólag 70% körüli, a szükséges energiát főként napelemekből nyerik. A végtermékben nincs sem kén, sem aromás szénhidrogének, és a magas cetánszámának köszönhetően kiválóan alkalmas a modern dízelmotorokhoz. Az Audi kutatásai eddig azt mutatják, hogy az e-dízel akár bekeverve, akár tisztán is használható üzemanyagként.
A drezdai üzem négy hónappal ezelőtt kezdte meg működését, és néhány napja megszülettek az első e-dízel minták. A minőség állítólag kiváló, ennek bizonyítására a német oktatási és kutatási miniszter autójába, egy háromliteres TDI Audi A8-asba tankolták az első öt litert.
Dr. Johanna Wanka, a miniszterasszony, azt nyilatkozta, hogy a szén-dioxidból előállított szintetikus dízel üzemanyag hatalmas siker lehet a fenntarthatósági kutatások terén. A nyersanyagok hatékony felhasználásával hozzájárul a zöld gazdaság alapjainak a megteremtéséhez.