Kétmillió Suzuki füstölő gyújtáskapcsolóval
Még márciusban derült fény a hibára, akkor 168 ezer autó visszahívását jelentette be a Suzuki a gyújtáskapcsoló lehetséges hibája miatt. Ám később kiderült, hogy sokkal több autóba került be a hibára hajlamos alkatrész, így most további 1 873 000 autó visszahívására kerül sor.
A problémát állítólag a gyújtáskapcsoló kenőanyaga okozza, amely a szerkezetben esetlegesen keletkező szikra következtében szenesedni kezd, és vezetni kezdi az áramot. Így a gyújtáskapcsolóban nem csak indításkor folyhat áram, ami a szerkezet túlmelegedéséhez vezethet. Ez a legtöbb esetben a gyújtáskapcsoló füstölését okozta, bár elméletben akár tüzet is okozhatna. A visszahívás Japánban gyártott autókra vonatkozik, amelyek nagy részben a hazai piacon keltek el – összesen 133 ezer példányt exportáltak, egyebek közt Európába is, így nálunk elsősorban 1998 és 2009 közötti, japán gyártású Altókat és Swifteket érinthet a visszahívás.
Úgy tűnik, a kérdéses gyújtáskapcsolókat az Esztergomban gyártott Suzukikba nem szerelték – legalábbis itteni gyártású modellekre a visszahívás nem vonatkozik.