Úgy tűnik, a PSA csoport ha lassan is, de kifelé mászik a kulimászból, ám ez csak a kezdet. Úgy tűnik, minden modelltől megszabadulnak, ami nem hoz nyereséget – így tűnik el utód nélkül a sportos RCZ kupé is.
A Peugeot terveiről Maxime Picat, a Peugeot vezérigazgatója beszélt Sanghajban. Elmondta, hogy a márka eladásainak 95%-át 13 modell teszi ki, és ezek többet hoznak a cégnek, mint amennyi a teljes nyereség, miközben jelenleg 26 féle típust kínálnak. Magyarul ha csak a húzómodelleket tartják meg, azzal növekszik a nyereség, és felgyorsul a Peugeot pénzügyi stabilizációja. És a Peugeot vezetése épp erre készül, azaz utód nélkül futtatnak ki minden olyan modellt, amely nem hoz nyereséget a cégnek.
Az RCZ ugyan jó arculatépítő modell, hisz az Audi TT-hez hasonló erős kétüléses, amelyen a frissítések nyomán már alig látszik a közeli rokonság az előző 308-assal, de mivel az eladások éves szinten soha nem érték el a húszezret, nyilván egy fillért sem hozott a típus. „Szeretem az RCZ-t, de most a húzómodellekre kell koncentrálnunk, és a lehető leghatékonyabban kell kihasználnunk az erőforrásainkat. A rétegmodellek egyre inkább a prémium-márkák kiváltságai, számunkra pedig most inkább zavaróak.” – összegezte Picat, hogy miért kell mennie a sport-Peugeotnak. Valószínű, hogy a jövőben a gyors autók iránti igényeket inkább a tömegmodellek egy-egy erősebb változatával igyekszik kielégíteni a Peugeot.
Ugyanakkor Picat szavaiból egy másik következtetés is levonható. Mivel a PSA-n belül az újonnan alapított DS márka feladata a prémium-piac meghódítása, nem lehetetlen, hogy az önálló DS később hasonló, sportos rétegmodellekkel jelentkezzen.