A Renault Sport dolgozta át a Sandero Renault-jelvényes változatát, amelyet Latin-Amerikában terveznek bemutatni a nem túl távoli jövőben. Nyilván erős motor is kerül bele, mégsem ez a leendő típus legizgalmasabb lehetősége, hanem hogy egy másik motorral akár Daciaként is megjelenhetne.
Talán kevesen tudják, de a Sandero eredetileg Latin-Amerikának szánt népautó, amely csak később került be az európai Dacia kínálatba. A típus azóta megélt egy modellfrissítést, így még kevésbé emlékeztet egymásra a Renault és a Dacia jelvényes változat, és már műszakilag sem teljesen azonos a két típus, de azért elég közel állnak egymáshoz, hogy a brazil sportváltozatot átvehessék a románok is. A lényeg ugyanis az, hogy a Renault Sport nem csak erősebb motort, de sportos hangolású futóművet, hatásosabb fékeket és optikai-aerodinamikai tuningelemeket is készített a brazil Sandero RS-hez, amelyek az európai változatra is illeszkednek – olyannyira, hogy már Európában is láttak kifejezetten sportos fazonú, álcázott tesztautókat.
A legfontosabb eltérés a Dacia és a Renault Sandero között a motor: Latin-Amerikában 1 illetve 1,6 literes szívómotorokkal gyártják a típust, és valószínű, hogy az RS-be is az eggyel korábbi Twingo RS 1,6 literes, 130 lóerős szívómotorja kerül. Európában azonban ezek a régi motorok már nem jöhetnek szóba, az 1,2 literes szívómotor és a 900 köbcentis háromhengeres turbómotor pedig nemigen jöhetne szóba sportmotorként. Korábbi hírek szerint esetleg a Dusterben használt 1,2 literes turbós négyhengeres egy erősebb, 130-140 lóerős változatát kaphatja meg a Dacia első sportmodellje – feltéve, hogy tényleg lesz ilyen.
Az viszont egész biztos, hogy a Sandero RS Brazíliában hamarosan bemutatkozik, már csak az a kérdés, hogy napok, hetek vagy hónapok vannak-e hátra a premierig.