Kiderült, mit tud az európai Mustang
A gyáriak szerint a Mustangé a komplikáltan hangzó legjobban gyorsuló Európában forgalmazott Ford cím. És tényleg nem megy rosszul, még négyhengeres motorral sem.
Bár a Mustangot már 2013 végén leleplezték, és 2014 első felében már megrohanták a vásárlók a kereskedéseket, hogy időben leadhssák a megrendeléseiket, az európai változat szállítását nem kapkodja el a Ford. Ezidáig még az sem derült ki, hogy pontosan mire is elég a 2,3 literes turbómotor 317, vagy az ötliteres V8-as 421 lóereje.
Ahogy sejthető, az amerikai kupé nem megy rosszul. A négyhengeres turbós változat is 5,8 másodperc alatt érheti el a százas tempót, így jobban megy például a Chevrolet Camaro hathengeres alapkivitelénél, aminek ugyanehhez a mutatványhoz hat másodperc kellett. Az alap-Mustang emellett állítólag elmegy száz kilométert nyolc literrel, ami ilyen teljesítmény mellett elég hihetetlen érték, de nyilván van az a nagypapás vezetési stílus, amely mellett ki lehet hozni. A nyolchengeres épp egy másodperccel hamarabb ugorhat százra hatfokozatú kézi váltóval: 4,8 másodperc nem rossz, ha ezt is a neki megfelelő Camaróhoz hasonlítjuk, amelyben 432 lóerős 6,2 literes V8-as dolgozik, az európai Mustang négy tizedet ver a riválisára.
A Ford egyelőre nem kínál teljesítménynövelési opciót az európai szabályokhoz igazított Mustanghoz, viszont meg lehet majd rendelni Performance csomaggal, ami hatásosabb fékeket és hűtőrendszert tartalmaz, hogy az autó jobban bírja, ha valaki mondjuk pályanapozáskor folyamatosan nagy terhelésnek teszi ki a típust.
A Mustang ráadásul a teljesítményéhez képest nem is lesz drága. Egyelőre a német árakat ismerjük: a négyhengeresért 35 ezer eurót – mintegy 10,5 millió forintot – kérnek, míg a V8-ast ötezer euróval drágábban lehet majd hazavinni, ami durván 12 millió forintos vételárat jelent. Így, bár sokan kételkedtek benne, hogy van-e értelme idehozni a Mustangot, nem kizárt, hogy tényleg sikeres lehet a típus azok körében, akik gyors, erős és látványos autót keresnek megfizethető áron.
Az európai Mustangot júliusban kezdik kiszállítani a kereskedésekbe, de mintegy 2200 példánynak már van gazdája. A kérdés csak az, hogy miután megjelent a típus, hányan döntenek majd úgy, hogy épp ilyet vesznek.