A Porsche Macan alumínium-karosszériás vetélytársának fejlesztésébe fogott a Lotus, méghozzá nagy lendülettel. Az új típushoz új üzemet is építenek Dél-Kelet-Kínában.
Maga a Lotus igazgatója, Jean-Marc Gales beszélt a tervről, amelynek a célja egy kivételesen sportos szabadidő-autó piacra dobása lenne. A tervek Hethelben készülnének, a gyártás viszont egy újonnan felépített üzemben zajlana, amelyet a Lotus anyavállalata, a maláj Proton pénzéből a kínai partner, a Goldstar Heavy Industries építene fel. Ezzel a projekttel, ahogy a gyártási helyszínből sejthető is, a Lotus Kínában szeretne aratni, ahol a Porsche Macanból legalább 30 ezer példány fogy, és az előrejelzések szerint ez a szám néhány éven belül 50 ezerre nőhetne.
A Lotus jelenleg alig észrevehetően kicsi autógyár, ami a gyártási számokat illeti: tavaly alig több, mint kétezer Elise, Exige és Evora fogyott. Az pedig mindenki számára világos, hogy ilyen eladások mellett soha nem lesz nyereséges, vagy akár önellátó a márka. A Porsche azonban kétszer is megduplázta az eladásait egy-egy sportos szabadidő-autóval – a Lotusnál pedig ezt a receptet igyekeznek alkalmazni. Ha a saját sport-terepjárójukból csak évi 25-30 ezret sikerülne eladni, az már elég nyereséget hozhatna, hogy a cég végre a saját lábára állhasson.
A britek 2019-re szeretnének elkészülni a típussal, amelyet saját fejlesztésű alumínium alapstruktúrájára építene a Lotus, és a mostani típusokhoz hasonlóan a Toyotától vásárolnának hozzá a hajtásláncot. A japánoktól vásárolt 3,5 literes, hathengeres kompresszoros motorjuk jelenleg 400 lóerő körül van, de a Toyotától akár erősebb nyolchengerest, vagy hibrid hajtást is beszerezhetnek, ha a piac ezt igényli. A tervezők célja, hogy az autó tömegét a legfontosabb riválisokéhoz képest legalább 200 kilogrammal alacsonyabban tartsák.
Az egyelőre nem világos, hogy a Lotus csak Kínában forgalmazná-e az új modellt, vagy Európában és Észak-Amerikában is, de egyelőre az is kérdéses, hogy bármely piacon képesek lesznek-e egy új szegmensben labdába rúgni. Az időzítés mindenesetre korrektnek tűnik: jelenleg csak Kínában évi 6 millió szabadidő-autó talál gazdára, így a Lotus a lehető legjobb irányban tapogatózik.