Vadonatúj W12-es motort leplezett le az idei Bécsi Motor-szimpóziumon a Volkswagen. Az ikerturbós hatliterest a gyáriak a luxusautó-szegmens legtakarékosabb tizenkét hengeresének nevezték – bár jó kérdés, hogy mennyire érdekli a fogyasztás a potenciális vásárlókat.
Az újdonság az Audinál jól ismert FSI közvetlen befecskendezést és a Bentley TMPI befecskendezését kombinálja. Emellett start-stop elektronikával és hengerlekapcsolással igyekszik spórolni. A W12 TSI egyébként 608 lóerős teljesítményre képes, csúcsnyomatéka 900 newtonméter.
A Volkswagennél egy olyan információt is elhintettek, hogy az olajkör kialakításából fakadóan a motor kenése terepezés közben is megfelelő. Ebből pedig arra lehet következtetni, hogy a Bentley – feltehetőleg – hamarosan érkező hobbiterepjárója, a Bentayga az elsők között kapja meg az új W12-est. Ez persze nem túl nagy meglepetés, hiszen eddig is sejteni lehetett, hogy a V8-as és a konnektoros hibrid megoldás mellett tizenkét hengerrel is készül majd a luxus-dömper.