Döbbenet: 272 lóerő egy literből
Az Audi villanyturbós kétliterese és az új W12-es luxusmotor mellett egy harmadik újdonság is előkerült a Bécsi Motor Szimpóziumon: a Volkswagen legdurvább egyliteres motorja. A gyáriak szerint a raliban szerzett tapasztalatokat hasznosították itt, de ilyen teljesítményhez más trükköt is be kellett vetniük.
Az ezres háromhengeres a Polóban alkalmazott EA211 jelzésű motorcsaládon alapul, és ami igazán különleges rajta, az a feltöltés: egy – alighanem meglehetősen nagy – szimpla megfúvású turbófeltöltőt kapott, nyilván ez állíthat elő akkora töltőnyomást, ami elegendő a 272 lóerős csúcsteljesítmény és a 270 Nm csúcsnyomaték eléréséhez. A trükk az, hogy emellett egy e-boostert, azaz egy elektromos feltöltőt is tartalmaz az apró motor légsűrítő rendszere, aminek az a szerepe, hogy jelentősen csökkentse a nagy turbóknál amúgy igen jellemző turbókésedelmet.
Az egyelőre nem egészen világos, hogy hol tervezik használni ezt a háromhengerest – egy sportos, utcai Polo vagy Lupo változatba például passzolna – de még azt sem tudni, hogy csupán kísérleti motorról van-e szó. A VW csoport motorfejlesztésért felelős igazgatója, Dr. Heinz-Jakob Neußer szerint mindenesetre nagyszerű példája annak, hogy mekkora kihasználatlan potenciál van még a belsőégésű motorokban.