A BMW újabb retró-tanulmányt készül bemutatni, amelyet ezúttal a Concorso d'Eleganza Villa d'Este-n mutatnak be május 22-én.
A 3.0 CSL Hommage tanulmányról egyelőre csak egy részletfotót mutattak, de ezen is látszik, hogy igyekeztek elkapni a szélesített, versenyzésre szánt 3.0 CSL, amely a BMW első túra-versenygépe volt, és amely a BMW Motorsport első projektje volt 1972-ben. Az eredeti modell megdöbbentően sikeres lett: már 1973-ban megnyerték vele az európai túrakocsi-bajnokságot, majd 1975 és 1979 között újabb öt alkalommal. Emellett a hosszú távú versenyeken is sikeresnek bizonyult az E9 sorozat csúcsmodellje: kategóriagyőzelmet hozott Le Mansban 1973-ban és IMSA GT bajnoki címet 1975-ben, hogy csak a legnagyobb sikereket említsük.
A részletfotón az látszik, hogy a jellegzetes formát igyekeztek modern formában úrjaértelmezni: itt is felbukkan a masszív hátsó sárvédő-szélesítés és az abból kinövő széles hátsó szárny, de a részleteken látszik, hogy a tervezők nagyonis mai autót igyekeztek készíteni. Az az érzésünk, a márka rajongói ezúttal is a gyártást követelik majd, ahogy az M1 Hommage tanulmány esetében is. A BMW korábbi döntéseiből kiindulva azonban nem látunk rá sok esélyt, hogy a 3.0 CSL Hommage-ból tényleg megvásárolható modellt fejlesszenek, hisz a BMW az efféle drága és látványos sportmodellekkel az elmúlt két-három évtizedben soha nem jutott tovább a tanulmány-stádiumnál.