A hétvégi M Festivalon mutatták meg először hivatalosan is az M6 GT3 jelzésű BMW versenyautót, amiről azt állítják, új fejezetet írhat az autósport történetében. Ahhoz képest, hogy az utcai hatos milyen nagydarab és nehéz kupé, ez elég merész állítás, de nem zárható ki, hogy tényleg nagyon ütőképes a nagydarab versenygép.
Ami megmaradt az utcai M6-osból, az a 4,4 literes, ikerturbós V8-as motor, amely egyébként arról híres, hogy mivel a hengersorai között hord két turbófeltöltőt, nagyon nehezen tuningolható anélkül, hogy túlmelegedne. Ez azonban itt nem feltétlenül probléma, hisz az FIA szabályok szerint amúgy is szűkítőt kell felszerelni a szívórendszerbe, így az M6 GT3 csúcsteljesítménye még alacsonyabb is, mint az utcai modellé, nagyjából 500 lóerő. Amivel mégis többet tudhat, mint a konkurensek, az a nyomaték – a gyáriak szerint a csúcsérték legalábbis meggyőző. Az utcai modellben használt dupla kuplungos automata váltót persze lecserélték hatfokozatú szekvenciális versenyváltóra, és az autó tömegét is ott csökkentették, ahol lehetett. Az eredetileg 1,85 tonnás gép tömegét sikerült 1,3 tonna alá vinni, ami igazán meglepő eredmény.
Természetesen sportfutómű, versenyfékek, nagyrészt átdolgozott karosszériaelemek és FIA-homológ bukókeret került az autóba – minden, ami a GT3 kategóriában megengedett – de a bajoroknak így sem lesz egyszerű a dolguk, hisz ebben a kategóriában szinte az összes gyors utcai sportkocsi átépített változata előfordul, az Audi R8-astól a Ferrari 458-ason és a Mercedes AMG GT-n át a Porsche 911-esig, és a legtöbb autó gyári fejlesztés, akárcsak az M6 GT3 – ám épp ezért olyan érdekes, hogy a BMW mit tud elérni egy ilyen, igazán erős mezőnyben.