Ismét bebizonyosodott, amit már korábban is sejtettünk: a Volkswagen csoport vezetése nem igazán érdeklődik a Formula 1 iránt, és ezen még a Red Bull tulajdonosának rengeteg pénze sem segít.
Lassan húsz éve minden egyes szezonban felbukkan a hír, hogy a VW csoport valamelyik márkája csapatot indít az F1-ben, vagy legalább motorszállítóként részt vesz a versenyben. És ezt a hírt minden évben cáfolják – ezúttal az Audi vezérigazgatója, Rupert Stadler igyekezett tisztázni a dolgot. „Ez egyszerűen nem téma számunkra.” - mondta, majd hozzátette, a Formula 1-nek magának kell megoldania a problémáit. A színfalak mögött persze komplikáltabb lehetett a helyzet, hisz Stadler egy hete még azt mondta ugyanerre a kérdésre, hogy az életben néhány dolgot nyitva kell tartani, amit sokan úgy fordítottak le, hogy még nem született meg a döntés.
Az idei pletykákat Ferdinand Piech távozása is táplálta, a VW csoport felügyelőbizottságának nemrég lemondott elnöke ugyanis többször is kifejezte, mennyire ellenzi egy olyan versenysorozatba való belépést, amely éves szinten úgy 200 millió dollárba kerül egy győzelemre esélyes csapatoknak. Ám úgy tűnik, nem ő az egyetlen a cégvezetésben, aki tud számolni, és úgy véli, a sorozatos győzelmek Le Mans-ban, a sikeres szereplés a népszerű német szuper-túrakocsi bajnokságban, a DTM-ben, és a gyári Formula E csapat sokkal több hasznot hajt, mint az F1-es szereplés, és még így együtt is olcsóbb annál. A Formula 1 ráadásul kockázatos: ha, ahogy a Toyotának vagy a Hondának korábban, nem sikerül igazán ütőképes autót vagy legalább motort építeni, az többet árt, mint használ, és a rettenetes költségeket mindenképp felemészti.
Valószínűleg valóban folytak tárgyalások a VW csoport és a Red Bull között, hisz a két cég régóta szoros partneri viszonyt ápol – a VW Motorsport például hagyományosan az osztrák energiaital-márka szponzori támogatásával indítja versenygépeit – de az autógyártó valószínűleg visszautasította a motorszállítói felkérést. Persze ettől elméletben még nem lehetetlen, hogy a cégcsoport egy másik márkanevét használva a vállalat mégis kötélnek állna – hisz ott a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche és a Volkswagen is – de ez azért kevéssé valószínű. A Ferdinand Piech-hel történt összetűzés után a VW csoportot irányító Martin Winterkorn aligha adná a nevét egy ennyire kockázatos és drága döntéshez.