Nyugat-Európa mögé szorulunk az Opelnél
Ez persze nem csak Magyarországra igaz: a városi kisautó, a Karl bevezetését egész Közép-Európában 2016-ra halasztotta az Opel, hogy biztosan ki tudja szolgálni Nyugat-Európa igényeit.
A gyári közlés szerint mintegy 20 ezer megrendelés érkezett Nyugat-Európában a Karlra még a termelés beindítása előtt, ami azt jelzi, hogy a nyár végi bevezetés utáni öt-hat hónapban jelentős érdeklődésre lehet számítani a típus iránt. A Karlt, amely lényegében a Chevrolet Spark helyét veszi át a GM európai kínálatában, tavasszal, a Genfi Autószalonon leplezték le, és eredetileg úgy tervezték, hogy még az idén bevezetik egész Európában. Ám valószínű, hogy igen jelentős volt az eltérés közép- és nyugat-európai eladási előrejelzések között, ezért döntöttek a közép-európai bevezetés elhalasztása mellett.
A jelenség érthető, hisz a Karl – a Sparkhoz hasonlóan – túl kicsi ahhoz, hogy családi autónak, vagy céges kocsinak vásárolják nagyobb mennyiségben, olyan háztartás pedig egész Közép-Európában viszonylag kevés van, amely második autónak új járművet engedhet meg magának.