A vázlatok a forma szerzői jogainak védelmére irányuló eljárás mellékhatásaként láttak napvilágot, és bár csak nagy vonalaiban, de egész jól mutatják, hogy milyen lesz a Kubang néven emlegetett gép.
Ami elsőre feltűnő, az az oldalablakok szinte kupé-szerű felső íve, illetve a ferde hátsó ablak, bár nem csoda, hogy ezeket a megoldásokat választották az olaszok, hisz a Kubanggal egyszerre igyekeznek megfogni a BMW X5 és X6 vásárlókat. Szintén jellegzetes az autó orra, amely elég hűen követi az újabb Maserati szedánok agresszív frontkiképzését, és a hátsó sárvédő-szélesítés, amely akár a sportkocsis múltra való utalásként is értelmezhető.
Az autó arányaiból az is kitűnik, hogy a korábbi ígéretekhez híven nem egy már meglevő, mondjuk a Jeeptől átvett struktúrára építkeztek a mérnökök – ahogy korábban, a Kubang tanulmány-változata esetében – vagy ha igen, akkor teljesen eltértek az amerikai terepjáróknál megszokott arányoktól. Hossza és magassága alapján a végleges Maserati SUV inkább afféle átmeneti jármű, ma divatos szóval crossover, legalábbis erre utal a hosszú első és hátsó túlnyúlás – ezzel nemigen érdemes terepre menni.
Bár biztosan a műszaki tartalomról egyelőre nem tudunk, valószínű, hogy a Ghibli és a Quattroporte megoldásait látjuk viszont itt is. A turbós benzinmotorok közül a gyengébb, háromezres V6-os is túlszárnaylhatja a 425 lóerőt, a 3,8 literes V8-asból pedig akár 560 lóerőt is képesek kihozni. Állítólag lesz dízelváltozat is, nem is egy: a leggyengébb 250, a legerősebb, többlépcsős feltöltésű 350 lóerő körüli teljestíménnyel.
A Kubang elsődleges piacának persze Észak-Amerika számít majd, nyilván ennek is köszönhető, hogy a bemutatóját 2016 első napjaiban, a Detroiti Autószalonon tartják.