Megmutatták az új Toyota pick-upot
Hosszabb, szélesebb, alacsonyabb és sokkal jellegzetesebb lett a Toyota pick-up, amelynek korábbi generációi agyonverhetetlenségük miatt lettek híresek.
A pick-upok sokáig mind ugyanolyan, féltégla-formatervű járművek voltak, és ettől a mértéktelen célszerűségtől csak tíz éve kezdtek elrugaszkodni a gyártók – elsőként a Mitsubishi L200 kapott gömbölyded vonásokat. Talán a Toyota állt a legkonzervatívabban a kérdéshez: a 2005-ös Hilux kapott egy igazán sematikus, bár már nem függőleges orr-részt, és ennyivel el is intézték a stílus-problémát. De úgy néz ki, mostanra belátták, hogy ennél többre lesz szükség, ha tartani akarják a lépést a konkurenciával, így az idei modellváltásra megpróbáltak valami jellegzetesebbel előrukkolni.
Az új Hilux az első sárvédő-lemezekbe mélyen behúzott, kifelé szélesedő lámpákat, trapéz-forma, krómszínű hűtőrácsot, masszív sárvédőszélesítéseket és feltűnően alacsony ablakokat kapott, így, ha nem is a ma kapható legjobb formájú pick-up, de határozottabb karakterű, mint bármelyik elődje. És itt aligha akad fontosabb cél, mint a felismerhetőség, hisz egy ilyen kisteherautónál a vásárlás elsődleges szempontja általában inkább a célszerűség, mint az esztétikum. Hátulról persze ugyanolyan sematikus a Hilux, mint a legtöbb vetélytársa – itt a lenyitható hátfal miatt a tervezőknek nemigen marad mozgásterük – amin a megszokott módon, hatalmas Toyota felirattal próbáltak enyhíteni.
Követve az aktuális divatot, a Hilux belső terét igyekeztek személyautó-szerűen igényesre és kényelmesre szabni, kapható hozzá érintőképernyős fedélzeti számítógép és bőr kárpitozás is. Ám a lényeg, a létraváz, a masszív futómű és a kapcsolható összkerék-hajtás megmaradt. A motorválasztékot persze korszerűsítették: kétféle turbódízellel és kétféle benzinmotorral kerül gyártásba a típus. A kisebbik dízel 2,4 literes, 160 lóerős és 400 Nm csúcsnyomatékú, a nagyobbik 2,8 literes, 177 lóerős és 450 Nm csúcsnyomatékú lesz. Ezen felül bekerülhet még az autó orrába a 2,7 literes 164 lóerős négyhengeres benzinmotor, vagy a négyliteres sorhatos 280 lóerővel. Európában valószínűleg csak a dízelváltozatokat forgalmazzák majd, a benzinesek a Közel-Keleten, Ázsia egyes országaiban és Ausztráliában számíthatnak komolyabb népszerűségre. A négyféle motorhoz kétféle váltót kínálnak, hatfokzatú manuálisat vagy automatát.
Az új Hilux egyébként elgfeljebb 3,5 tonnát vontathat, a platón pedig 1240 kilogrammnyi terhet lehet vele szállítani. A forgalmazás inditásának pontos idejét egyelőre nem ismerjük, de az év végéig biztosan bevezetik minden nagyobb piacon.